giovedì 11 ottobre 2007

Landing Page e Doorway, sostanziali differenze

Ecco le definizioni come appaiono su Wikipedia:

Doorway
Doorway pages are web pages that are created for spamdexing, this is, for spamming the index of a search engine by inserting results for particular phrases with the purpose of sending you to a different page. They are also known as bridge pages, portal pages, zebra pages (a humorous arbitrary coinage by Jill Whalen of High Rankings Advisor), jump pages, gateway pages, entry pages and by other names. Doorway pages that redirect visitors without their knowledge use some form of cloaking

Landing Page
In online marketing a landing page, sometimes known as a lead capture page, is the page that appears when a potential customer clicks on an advertisement or a search-engine result link. The page will usually display content that is a logical extension of the advertisement or link, and that is optimized to feature specific keywords or phrases for indexing by search engines.

Sono sostanzialmente due tecniche di spinta per delle pagine internet in qualità di visite e posizionamento in serp con la differenza che la doorway è spammosa mentre la landing page (aggiungo alternativa) non lo è per niente. Per creare una doorway si predispone in un dominio esterno al proprio sito un file ottimizzato per determinate parole chiave, sostanzialmente simili ma differenti da quelle per cui è ottimizzata l'homepage del sito. Dalla doorway, poi, si fa partire un redirect che reinderizza l'utente alla pagina principale. Con una landing page, invece, si crea una pagina su un dominio differente, sempre ottimizzata per delle parole chiave affini, e posizionata per quelle, e poi si invita l'utente a trasferirsi al sito principale ma con semplici e normalissimi links testuali. Utilizzando la doorway il Seo rischia il ban della doorway, utilizzando la landing invece trae solo dei vantaggi in termini di posizionamento.

Nessun commento: